Här finner ni vanliga frågor och svar som kommer till vår kundservice.  

Kontakta oss

Ni når oss på telefon alla dagar mellan 09-20.
Ni kan även kontakta oss via e-post. Använd gärna formuläret nedan.

Telefon: 08-53188020
E-post: info@egs.nu

Beställning

Hur handlar jag?

- Lägg de varor du vill handla i varukorgen.
- Gå till din varukorg för att se alla varor i din korg.
- Fyll i eventuella rabattkoder i varukorgen.
- Gå till kassan.
- Fyll dina personuppgifter.
- Slutför köp.

Hur vet jag att min order har gått igenom?

När du slutför köpet skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angav i kassan.
Om du inte får orderbekräftelsen, vänligen kontakta kundservice.
Kolla gärna i skräpposten så att mejlet inte har hamnat där.

Kan jag ändra eller makulera min order?

Vi kan vanligtvis inte avbryta eller makulera en order men kontakta kundservice så kan vi
kolla hur långt i processen ordern har kommit. Ifall ordern har gått igenom alla våra system
så kan vi tyvärr inte ändra eller makulera den.

Betalning

Hur betalar jag min order?

I vår webbutik använder vi Klarna som betalningssätt. Du kan välja att betala via kortbetalning,
faktura eller dra från konto.

Har du frågor om din faktura, vänligen kontakta Klarna på 08- 120 120 10.

Rabattkoder

Rabattkoder anges i varukorgen. Skriv in din rabattkod och tryck på "Använd rabattkod".

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Vi har en leveranstid på 1-3 dagar.

Hur länge ligger mitt paket kvar hos ombudet?

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar innan det går i retur. Vid outhämtat paketet 
tillkommer en avgift på 250 kr.

Jag har inte fått mitt paket. Vad gör jag?

Ifall du inte har fått ditt paket efter 5 dagar, kontakta kundservice så hjälper vi dig.

Retur

Hur långt öppet köp EGs fyndmarknad?

Vi har alltid 14 dagars öppet köp om inte annat framgår på kvittot. Läs även våra köpvillkor

Hur returnerar jag min order?

1. Mejla ditt ordernummer och ärende till kundservice.
2. Vi mejlar en returfraktsedel att fästa på paketet samt en returblankett att lägga i paketet.
3. Vi återbetalar så fort vi har mottagit paketet.

OBS! 
För att kunna göra en retur måste varorna vara oanvända och i ursprungligt skick.
Vid retur står du själv för fraktkostnaden. 

Hur blir jag återbetald vid en retur?

Du blir återbetald på samma sätt som du betalade när du lade din order. 
Har du inte betalt fakturan kommer den krediteras så snart returen är behandlad.

Vid betalfrågor, vänligen kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Vad händer med min faktura vid en retur?

- Om du returnerar hela ordern kommer fakturan makuleras när returen är behandlad.  Du får ett bekräftelsemejl.
- Behåller du några produkter i din order kommer du få en uppdaterad faktura från Klarna till din mail när returen är behandlad.
- Du själv logga in på Klarnas hemsida och pausa fakturan, oavsett om du returnerar hela eller delar av ordern.

Hur går jag tillväga om jag vill göra ett byte?

Vi tillämpar inte bytesorder i webbutiken utan ni får göra en retur och sedan göra en ny beställning.

Reklamation

EGs fyndmarknad följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage eller handhavande fel.
Skulle en produkt vara trasig eller felaktig, har du som kund möjlighet att reklamera varan inom 3 år tillsammans med ditt kvitto som bevis.

Du bör alltid meddela oss inom 2 månader efter att du upptäckt felet, men med fördel omgående. 

Vid reklamation, kontakta kundservice så hjälper vi dig.

crossmenu
0
    Varukorg
    Din varukorg är tomTillbaka till butiken
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram