Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, gäller inte ångerrätten.

Varan ska vara i oförändrat skick – det vill säga den får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Varan ska returneras i originalförpackningen och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. Vid denna typ av retur står du själv för fraktkostnaderna. Har du fått dina paket inslagna återbetalas ej kostnaden för paketinslagningen.

Kontakta vår kundservice på info@egs.nu eller via kontaktformuläret så skickar vi formuläret till dig. Eventuell återbetalning sker senast inom 30 dagar.

Avbeställning

Om du vill avbeställa en lagd beställning, kontakta vår kundservice snarast på info@egs.nu eller via kontaktformuläret. Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du är därmed skyldig att motta din beställning. Om du efter att du tagit emot din vara ångrar ditt köp gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering. Avbeställningen gäller från det att du har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du betalar returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Retur

Vid retur måste du kontakta vår kundservice på info@egs.nu eller via kontaktformuläret för att få en retursedel och en adressetikett. Retur av vara ska alltid styrkas med inköpskvitto. Du ansvarar för att varan kommer till oss i oskadat skick, vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än det sätt som varan levererades på. Se därför till att varan emballeras väl, i originalförpackningen.

Vid reklamationer står vi för alla kostnader inklusive frakt. Vid nyttjande av ångerrätten eller öppet köp står du själv för returfrakten. 

Returen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd retur och ångerrätt sker återbetalning på samma sätt som betalningen skett. Vid ej godkänd retur och ej uthämtad försändelse (i butik eller på postombud) debiteras en administrativ kostnad om 250 kr. Dessa returer betraktas dock inte som ett utnyttjande av ångerrätten.


Returadress
Segersbyvägen 20
145 63 Norsborg

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift på 250 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

Reklamation

EGs fyndmarknad följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage eller handhavande fel. Du bör alltid meddela oss inom 2 månader efter att du upptäckt felet, men med fördel omgående. 

Du ska aldrig betala frakt eller returkostnad om felet orsakats av oss. Innan reklamationen, rådgör alltid med vår kundservice som du når på info@egs.nu eller via kontaktformuläret så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet (se vidare information ovan angående Returhantering). 

Slutförsäljning

Vi reserverar oss för slutförsäljning, stavfel samt lagersaldofel. Vid eventuell slutförsäljning skickas resterande produkter. Vid restnotering skickas de restnoterade produkterna så fort som möjligt. Du får meddelande per mejl om detta skulle inträffa. Eventuell återbetalning sker senast inom 30 dagar.

Leverans

Vi använder oss av Schenker för transport till ditt närmaste utlämningsställe. Vi skickar endast varor som paket eller brev inom Sveriges gränser.

Leveranssätt

Vi skickar dina varor som paket eller brev inom Sverige. I dagsläget kan vi inte erbjuda leveranser till andra länder. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av ombud.

Felleverans

Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte har beställt kontaktar du vår kundservice på info@egs.nu så hjälper vi dig att returnera varan.

Transportskada

Skulle du upptäcka en skada på ditt paket, anmäl det omgående till det utlämningsställe. Där får du också hjälp att göra en skadeanmälan. Vi rekommenderar att du inte hämtar ut ett paket som är skadat, eftersom skadan då inte längre kan härledas till transporten. Om du upptäcker skadan först då du öppnat paketet och skadan är sådan att den kan kopplas till transporten, kontakta ombudet för att göra en skadeanmälan senast 7 dagar från det att du tagit emot din vara.

Betalning

Priser

Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administrativ avgift kan tillkomma, se ytterligare information nedan. Vi reserverar oss för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, kampanjer, rabattkoder eller produktuppgifter som kan uppstå online och i butik.

Betalningsalternativ

Vi använder Klarna som betalningslösning. Genom att slutföra ett köp godkänner du förutom våra även Klarnas köpvillkor .

Bolagsinformation

Organisationsnummer: 556192-8127
Eliass Georges Fyndmarknad AB
SEGERSBYVÄGEN 24
145 63 Norsborg
Stockholms län
Telefon: 0853188020
info@egs.nu

map-marker
0
    Varukorg
    Din varukorg är tomTillbaka till butiken
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram